CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka

Pejabat Pentadbiran Wisma Seri Melaka Mesir

Tuesday 5 April 2011

Al-Azhar diminta tangguh syarat bahasa Arab

Kementerian Pengajian Tinggi akan berunding dengan pihak pengurusan Universiti Al-Azhar supaya menangguhkan pelaksanaan syarat baru kemasukan ke universiti itu berdasarkan penilaian penguasaan bahasa Arab terhadap penuntut Malaysia.


Menterinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, pihak universiti itu perlu memberi peluang kepada penuntut dari negara ini membuat persiapan yang secukupnya sebelum menduduki peperiksaan berkenaan.
"Mengikut perancangan awal, pihak pengurusan Universiti Al-Azhar ingin melaksanakan syarat baru tersebut tahun ini juga.

"Bagaimanapun, kita akan cuba berunding dan minta pihak mereka mewujudkan kelas khas untuk penuntut mendalami bahasa Arab mengikut standard yang ditetapkan sebelum menduduki peperiksaan itu," katanya pada sidang akhbar selepas melancarkan Program Latihan 1Malaysia Zon Sarawak di sini hari ini.

Mohamed Khaled berkata, maklum balas awal yang diterimanya setakat ini mendapati pihak universiti itu bersedia mewujudkan kelas khas kepada para penuntut yang berminat.

"Selain itu, permohonan supaya pihak mereka memberi kemudahan kepada penuntut kita untuk menduduki peperiksaan itu di negara ini masih di peringkat perbincangan," katanya.

0 comments: