CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka

Pejabat Pentadbiran Wisma Seri Melaka Mesir

Tuesday 24 May 2011

BAGAIMANA CARA UNTUK MEMBUNUH ORGANISASI???

assalamualaikum

Syukur kita kepada Allah s.w.t kerana dengan limpah kurnianya dapat kita meneruskan kehidupan kita sehingga hari ini. Penjabat Pentadbiran Wisma Seri Melaka Mesir(PPWSMM) mendoakan agar mahasiswa negeri Melaka berada di dalam sihat sejahtera hendaknya.

PPWSMM ingin berkongsikan pendapat dengan semua mahasiswa. Adakah kita sebagai seorang pelajar yang mempunyai sikap profesional ? Jika kita seorang mahasiswa yang mempunyai sikap berkenaan, kita tidak akan sesekali merancang untuk melakukan sebarang kegiatan untuk memprotes atau melakukan sesuatu program tanpa ada perbincangan dengan pihak-pihak tertentu. 

Sebagai rakyat negara Malaysia, kita semua mempunyai pemikiran akal yang baik serta mempunyai pandangan jauh di dalam memikirkan sesuatu perkara yang ingin dilakukan. PPWSMM akan memberikan beberapa etika di dalam sebuah organisasi dan anda sebagai mahasiswa perlu memikirkan adakah kita di dalam golongan profesional. 

  1. jangan hadir mesyuarat, jikalau hadir sekalipun  sentiasa akan hadir lewat.
  2. tidak akan memberikan sedikit pun sumbangan kepada organisasi.
  3. jika di tanya di dalam mesyuarat untuk memberikan padangan, katakan "NO COMMENT" dan selepas habis mensyuarat jajalah cerita tentang sepatutnya buat begitu atau buat begini.
  4. bila hadir mesyuarat sokonglah apa yang dikatakan tetapi bila nak melaksanakan jgn seorang pun yang buat apa-apa.
  5. kita tuding jari pada ketuadi atas semua kesalahan yang berlaku.
di atas ini adalah beberapa sebab cara membunuh sebuah organisasi. tetapi adakah kita sebagai umat islam kita di ajar untuk menentang orang islam. sedangkan orang yang ditentang itu tidak menyarankan orang islam yang lain melakukan kemaksiatan di atas muka bumi ini. kita harus bersama-sama menjadi sebuah organasasi yang mantap dan baik serta di pandang tinggi oleh organisasi yang lain kerana kita berdiri di bumi yang nyata.

Jadilah pelajar yang mempunyai sikap profesional yang tinggi kerana kita mudah di senangi oleh orang lain. Tidak menjatuhkan martabat mahasiswa lain dan saling hormat menghormati di antara satu dengan yang lain. berkongsi ilmu dan sentiasa mengamalkan perkara-perkara yang baik.

insyaallah mahasiswa akan berjaya.

"pelajar profesional"
"ummah bersatu islam padu"

sekian terima kasih,

Pejabat Pentadbiran Wisma Seri Melaka Mesir.

0 comments: