CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka wisma seri melaka

Pejabat Pentadbiran Wisma Seri Melaka Mesir

Monday 9 May 2011

PENTADBIRAN WISMA SERI MELAKA MESIR

WISMA SERI MELAKA MESIR (singkatan kepada : WSM )
beralamat ---> No28, Musa El-Kazeem Street, 7th District , Nasr City, Cairo, Arab Republic Of Eygpt.

bangunan Wisma Seri Melaka ini mempunyai 7 tingkat dan setiap tingkat pula mempunyai 2 unit kediaman. Bangunan ini di kawal selia oleh ketua pegawai Kerajaan Negeri Melaka iaitu En. Anwar bin Idris serta dua orang pembantu pegawai Kerajaan Negeri Melaka.

Matlamat Wisma Seri Melaka adalah memberikan kemudahan tempat tinggal kepada pelajar-pelajar tajaan negeri melaka dan persendirian anak melaka yang menuntut di Mesir, dengan kadar sewaan yang minima.

Keutamaan diberikan pelajar -pelajar yang membuat pinjaman daripada TAPEM. Selain itu, pelajar yang cemerlang di dalam subjek "jayyid" , "jayyid jiddan" dan "Mumtaz" di dalam pengajian di univesiti tempatan.

Pelajar melaka di luar kaherah atau pelawat dari malaysia yang mempunyai urusan di kaherah dan ingin bermalam di WSM juga layak untuk memohon. tertakluk kepada peraturan yang telah di tetapkan.

Pelanggaran peraturan. --->

    @ penghuni wanita di larang memakai purdah apabila masuk di bangunan WSM bagi keselamatan.
    @ aktiviti yang dijalankan di WSM tidak boleh ada unsur-unsur politik sehingga boleh menjejaskan nama      baik kerajaan negeri melaka
     @ penghuni yang sengaja merosakkan harta WSM dikehendaki mengantikan harta benda itu dan boleh dikeluarkan dari WSM.


Nama - nama kediaman di setiap tingkat seperti berikut. :-
@ ABU BAKAR AS-SIDDIQ
@ ABU AYYUB AL-ANSORI
@ABU DZAR AL-GHAFARI
@ABU MUSA AL-ASYAARI
@ABU SUFYAN AL-HARITH
@ABDULLAH IBNU RAWAHAH
@ASMA' DZATUN NITHAQAIN
@UMMU ATHIYAH
@AINUL MARDHIAH
@AISHAH AL-HUMAIRA'
@UMMU SALMA
@UMMU HANI.

0 comments: